Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Statystyki Postaci

Statystyki Postaci

W tym artykule dowiesz się jak działają podstawowe statystyki postaci, opiszę do czego służą i jakie są z nich korzyści. Od nich zależy w jaki sposób będziecie budować swoją postać i w czym będzie ona dobra, postaram się również wyjaśnić w jaki sposób pozyskiwać statystyki oraz zaprezentować kilka przykładów.

 

Jak doskonale wiecie mamy dostępne 4 Statystyki Postaci:

-SIŁA

-ZRĘCZNOŚĆ

-SZCZĘŚCIE

-INTELIGENCJA

 

 

Siła

Każda z nich zwiększa umiejętności Naszej postaci w pewnym zakresie. Po wbiciu poziomu/levela możemy udać się do Mentora aby bardziej je rozwinąć, za każdy wbity poziom otrzymamy 2 punkty umiejętności do rozdania. Dodatkowo możemy je zwiększać poprzez uzbrojenie, broń oraz talizmany! Należy też pamiętać że każda Klasa ma wrodzone statystyki przeczytasz o tym więcej w artykule Profesje Postaci.

 

 

Siła – Każdy przyznany punkt siły zwiększa obrażenia zadawane od broni białej o 1%.

Przykład 1:

Mamy Dowolną postać która posiada 0 SIŁY i ma miecz który zadaje 100 obrażeń – gdy nim zaatakuje przeciwnik oczywiście dostaje wspomniane 100 obrażeń.

Gdy dodamy do Naszej postaci 15 SIŁY to po ataku tym samym mieczem zadamy 115 obrażeń.

Przykład 2:

Gdybyśmy posiadali miecz który w podstawie zadaje 200 obrażeń to posiadając 15 SIŁY zadalibyśmy 230 obrażeń.

 

ZRĘCZNOŚĆ

 

 

Zręczność – Każdy przyznany punkt zręczności zwiększa obrażenia zadawane Lukiem o 1%. Dodatkowo każdy punkt zręczności podnosi obrażenia krytyczne o 1%. Zręczność podnosi również szanse na otrzymanie mniejszych obrażeń o 0,33% za każdy punkt zręczności. Warto pamiętać że gdy zaatakujemy obrażeniami krytycznymi to wynikają one z całej naszej zręczności oraz siły. Może wydać się to skomplikowane ale takie nie jest i zaraz wyjaśnię to na przykładach.

Przykład 1:

Mamy Dowolną postać która posiada 0 ZRĘCZNOŚCI i ma łuk który zadaje 100 obrażeń – gdy nim zaatakuje przeciwnik oczywiście dostaje wspomniane 100 obrażeń.

Gdy dodamy do Naszej postaci 15 ZRĘCZNOŚCI to po ataku tym samym łukiem zadamy 115 obrażeń.

Przykład 2:

Mamy Dowolną postać która posiada 0 ZRĘCZNOŚCI i 0 SIŁY a w rękach ma Miecz który zadaje 100 obrażeń – gdy nim zaatakuje przeciwnik oczywiście dostaje wspomniane 100 obrażeń.

Natomiast jeśli Nasza postać będzie posiadała np. 10 SIŁY oraz 20 ZRĘCZNOŚCI to w sytuacji gdy uda nam się zadać KRYTYCZNE OBRAŻENIA (aby je zadać wymagane jest SZCZĘŚCIE ale o tym będzie poniżej) to zliczana jest cała Nasza ZRĘCZNOŚĆ oraz SIŁA czyli 10+20 = 30 i stanowi to % o jakie zostaną podniesione obrażenia Naszej broni

Przykład 3:

Mamy Dowolną postać która posiada 30 ZRĘCZNOŚCI – w tej sytuacji każdy punkt zręczności to 0,33% szans na otrzymanie mniejszych obrażeń. Czyli 30 zręczności*0,33%= około 10% – jest to szansa, która daje nam możliwość na otrzymanie mniejszych obrażeń.

UWAGA WAŻNE! W PRZYPADKU ZMNIEJSZONYCH OBRAŻEŃ POD UWAGĘ JEST BRANA TYLKO ILOŚĆ PUNKÓW UMIEJĘTNOŚCI KTÓRĄ PRZYZNALIŚMY POSTACI RĘCZNIE U MENTORA! DODATKOWE PUNKTY ZRĘCZNOŚCI Z PRZEDMIOTÓW NIE SĄ ZALICZANE DO TEGO BONUSU!

W porządku ustaliliśmy jaka szanse na otrzymanie mniejszych obrażeń daje nam Zręczność, tylko teraz pojawia się pytanie – o ile te obrażenia zostaną zmniejszone? To już wynika tylko i wyłącznie z Naszych przedmiotów i ich BONUSÓW, oto przykładowy przedmiot który posiada zmniejszone obrażenia +6 (czyli 6%):

Sumowane w tej sytuacji są bonusy z wszystkich przedmiotów postaci.

 

Szczęście

Szczęście – Każdy przyznany punkt szczęścia zwiększę na zadanie obrażeń krytycznych o 0,5%. Obrażenia krytyczne to obrażenia Naszej broni zwiększone o ilość procent sumy Naszej zręczności oraz siły (było w przykładzie nr.2 dla zręczności). Ale zróbmy sobie kolejny przykład!

 

Przykład 1:

Mamy Dowolną postać która posiada 30 SZCZĘŚCIA 40 ZRĘCZNOŚCI oraz 50 SIŁY posiada też miecz który bez statystyk zadaje 100 obrażeń. Po wykonaniu ataku będzie posiadał 15% szans na zadanie OBRAŻEŃ KRYTYCZNYCH, ponieważ każdy punkt SZCZĘŚCIA podnosi szanse na OBRAŻENIA KRYTYCZNE o 0,5 a więc 0,5 * 30 = 15%. Wtedy jest sumowana cała Nasza SIŁA oraz ZRĘCZNOŚĆ a więc 40+50 = 90%  – w tej sytuacji obrażenia Naszego miecza wzrosną o 90% a więc zamiast uderzyć za 100 obrażeń zadamy ich aż 190!

 

 

Inteligencja

Inteligencja – Każdy przyznany punkt Inteligencji zwiększę o 1% obrażenia zadawane przez Magiczne Runy. Dodatkowo każdy punkt Inteligencji zwiększa naszą Energie Magiczną (MANA) która jest niezbędna do używania Run Magicznych.

 

Przykład 1:

Mamy Dowolną postać która posiada 30 INTELIGENCJI dzięki czemu będzie posiadać maksymalnie 60 Punktów Many (2x więcej niż inteligencji). Dodatkowo atak zadawany runami magicznymi będzie podniesiony o 30%. Należy pamiętać że postać może przekroczyć ilość maksymalnej ilości Punktów Many i posiadać np 85/60 punktów co czasem może się przydać przed wyprawą na trudnego bossa – w jaki sposób to uzyskać? Najpierw założy na siebie przedmioty które dodają sporo inteligencji, gdy je ściągnie zebrana wcześniej Energia zostanie w Naszej postaci!

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.